Als Broederschool engageren we ons om elke leerling kwalitatief hoogstaand onderwijs aan te bieden. Zonder onderscheid te maken op basis van afkomst of sociale klasse is het onze taak om jongeren weerbaar te maken en hen voor te bereiden op hun toekomst. Met dit laptopproject zorgen we ervoor dat ons onderwijs ook op digitaal vlak up-to-date blijft. Vanaf volgend schooljaar voorzien we voor elk van onze leerlingen een laptop. Op deze pagina vind je hierover de nodige info.
Meer uitgebreidere informatie over dit project vind je terug in onze infobrochure:
Deze digitalisering biedt tal van mogelijkheden zoals:
We kiezen er als school bewust voor om de regie in handen te houden bij dit laptopproject. De school koopt de laptops aan en de leerlingen huren hun toestel. Leerlingen kunnen zowel thuis als op school de laptop gebruiken zolang ze ingeschreven zijn op onze school.
Alle leerlingen beschikken over hetzelfde toestel:
Met de Digisprong kreeg de school eenmalig middelen om een duurzaam laptopproject op te starten voor al zijn leerlingen. Deze middelen dekken echter niet alle kosten. Daarom vragen we als school een jaarlijkse vergoeding van 60 euro voor het gebruik van het toestel. We gebruiken deze vergoeding hoofdzakelijk voor:
Meer info over de uitgebreide service en garantie vind je in dit document en op deze pagina van onze leverancier:
Bij het werken met de laptops op school en thuis horen ook enkele belangrijke praktische afspraken. Deze afspraken worden gemaakt bij de start van het laptopproject. Hiernaast alvast een voorproefje!
Is de laptop die je huurt stuk of beschadigd? Of werkt deze niet meer zoals het zou moeten? Ga dan naar het secretariaat bij jou op school. Zij zullen contact opnemen met de technieker om het toestel te laten herstellen. Indien nodig en mogelijk krijg je een reservetoestel mee zodat je onmiddellijk verder aan de slag kan. Het is niet toegestaan om zelf herstellingen uit te voeren!
Heb je een probleem in een schoolvakantie? Neem dan rechtstreeks contact op met de hersteldienst van Signpost. Je kan een ticket indienen voor hulp via deze link of je kan Signpost contacteren op het nummer +32 3 327 30 75. Let op! Maak enkel tijdens schoolvakanties gebruik van deze link, niet tijdens een gewone schoolweek.
FAQ staat voor Frequently Asked Questions, ofwel Veelgestelde Vragen. We proberen hier vragen op te nemen die veel voorkomen om je zo snel een antwoord te kunnen geven.
Nee, dat is niet mogelijk. We kiezen er als school voor om eenzelfde laptop aan te kopen voor iedereen. Zo krijgen alle leerlingen gelijke kansen en krijgen ze allen op eenzelfde manier toegang tot de digitale omgeving. Daarnaast zijn er nog tal van voordelen door deze globale aanpak:
Als je de Broederscholen verlaat wordt je schoolaccount stopgezet en zal je ook je schoollaptop moeten indienen. Je doet dit op het secretariaat van je school, tenzij anders wordt afgesproken (regeling einde schooljaar).
Welke gevolgen dit heeft voor jou en welke acties je hierbij best onderneemt, bundelden we in deze handige uitstapfiche.
Let op! Als je de overstap maakt naar één van onze andere Broederscholen geldt deze fiche niet. Je blijft dan je schoolaccount en je laptop behouden.